Laevaehitus

Laeva ehitamise idee tekkis juba 2006 aasta sügisel.
Kuna oli selge, et tegemist saab siiski olema laevaga mitte parvega, siis alustasime
projektist. Samas hakkasime otsima parajas mõõdus tsisterne, mida laeva pontoonidena
kasutusele võtta. Leides just sobivad tsisternid Eesti Metallist Jõgeval, läks
suuremaks projekteerimiseks Autocad programmi abil ja paari kuuga oli igatpidi meie
soovidele vastava katamaraani projekt valmis. Kevadeks Auto ja Metall OÜ-s Palamusel
valminud laeva terasest põhikonstruktsioon sai veel igaks juhuks „kuivalt” kokku pandud,
ning tehtud töö täpsus pani meid ennastki imestama. Laev sai nimelt projekteeritud
poltidega koostatavana ja keskeltläbi kuuesajast poldiaugust ainult kahele tuli natuke
viili näidata. Siis sai kõik uuesti lahti võetud ja läks värvimisse, samal ajal käis
Sadalas juba laeva pealisehituse(maja) valmistamine. Pealisehituse kuival maal ehitamise
kasuks otsustasime, sest et see võimaldas hoida kokku Kuremaal laeva kokkupanekuks
kuluvat aega ja samuti on kuival maal võimalik maja ehitada märksa lihtsamalt(loodlaua kaasabil).
Pärast tõstis kraana pealisehituse treileri peale ja hiljem Kuremaa rannas juba kokkupandud
laeva tekile. Esimesed testisõidud sai tehtud juba mai lõpus. Esmaesitlus toimus Kuremaa
Vee- ja tuleshow käigus 1. juunil, kus laev oli kasutuses järvelavana ning ametlik avamispidu
ja laevale nimepanek toimus peale viimase lihvi andmist juunikuu keskel.

Laeva tehnilised andmed:
Pikkus: 13,65m
Laius: 8,07m
Süvis: 0,6-0,8m
Maksimumkiirus: 6 sõlme
Veeväljasurve: 24 t
Kandevõime: 10 t
Peamasinate võimsus: 2 x 40 hj